2016年6月14日 星期二

好書‧靴推介 - Herman Yeung DSE 數學科攻略天書系列 Herman Yeung & Shan Ip 著














我今日突然發現我介紹左咁多本好書
竟然無介紹到我地自己出的好書
書的內容係咩,詳細大家可以自己睇

http://hermanutube.blogspot.hk/2016/02/herman-yeung-maths-core-youtube.html

我簡單介紹下,11本天書係集我地多年教學經驗
將 HKDSE Maths Core 的所有會考的技術
輯錄成呢個系列的書
當然亦配合超過 100小時 YouTube 的教學片段

https://www.youtube.com/user/hyhermanyeung/playlists?view=50&shelf_id=13&sort=dd

而我今次呢篇野係寫呢批書的出世過程
我地 2003 年開始做補習社
剛出黎做補習的時間,筆記當然係黑白印刷
而我地著眼點除左內容方面
還要顧及 binding 的問題
一本書你可以用釘裝同埋膠裝兩種形式去 binding
釘裝者就係用兩口釘打穿 A3 紙而做出對摺後 A4 書的情況
但要將釘打穿紙,部機要夠力,而釘亦要夠硬
所以一般坊間都只係打穿20張紙
但要留意,筆記封面一般都會較硬、較厚
所以你可以打穿的不夠20張
而機器呢D野,你真係唔好信佢的說明書
佢話上限20張,新機首2日係做到
好快就會因機件折舊做唔到
所以一般釘裝頁數上限為60版
除4 (因為一張A3紙底面係有4版A4) 就係15張紙
加封面已經好盡
我地十幾年的生涯中有一半左右的時間係自家式生產
以呢個頁數打,大約打20本會衰1本
衰的原因可能係打唔入或者 jam 釘
如果係釘裝機 jam 釘,就只係要拆翻粒釘出黎
但如果係影印機 jam 釘就大獲
因為佢出一本 booklet 的過程係有如一條生產線
佢同一時間唔同位置做緊唔同的工序
可能佢出口係釘緊,但前面係印緊就15、14、13、12張紙
如果出口 jam 左,部機就會停,
因為我地係高速機的緣故
部機一停,所有印緊的紙就會撞埋一齊而 jam 曬
好彩的就可以用3分鐘清翻翻D紙出黎攪掂再行機
唔好彩的,即係清唔乾淨D紙屑
你再 run 部機又 jam
可以 jam 你三十幾次最後要 call 師傅先攪得掂
唔想爆獲次數咁多,就唯有將版數再降
由60頁降到廿幾頁,jam 的次數會減低好多
可能一日到黑都無事 (當然果日係要包埋係黃道吉日先做到)
所以要出百幾版紙的筆記,就要被迫散開幾本
學生用得唔太方便

後期,有人引進另一個技術,膠裝書
呢個技術係要一部比影印機再大部D的機
將本來散開的紙,利用熱熔左的膠
膠實書脊,呢個技術我睇左好多年
最後都係無用到
因為膠裝機的科技其實唔太成熟
好多時出品用的時間,揭多兩次就會甩頁
就呢個問題,我同賣呢部機的 sales 傾過
佢話要高質素就要再大部D,而且貴好多的機
以我地補習的產量,相信支付唔到呢個開支
再後期我地知道有外判公司做膠裝,質量可以提高
但係要山長水遠運一批未膠的紙過去
膠完再運翻黎,好唔方便之餘,佢地要求的量和價都非常高

到最後,我地決心將自己的筆記以出版的形式印刷
呢個決定當然面對好多的問題
無論係資金的動用、倉庫的管理都係有好大的問題
但最最最大的問題係彩色設計
呢批書之前,我地其實嚮舊制已經出過關於 A.Maths 及 Pure Maths 的全彩書仔
當時亦都係要面對設計問題
凡有問題,最簡單的做法係外判
用錢解決唔洗煩,但係呢個正正係我地惡夢的開始
我地當時要趕 6 個月後出到 2 本書仔
內容全部都做好曬,亦都俾曬D料一位 designer 進行 design
佢話 3 個月攪得掂,我地信佢
過左 2 個月左右,我地問佢做成點
佢話佢公司的工作繁忙,未開始過
我地加錢俾佢叫佢做快D
3個月後再問佢,佢話發燒所以未開始

我唔知咩燒可以發一個月
4個月後再問佢,佢話做左少少
我地發現大獲,印都要時間,個 designer 一拖再拖
我地可能出唔切俾學生
留意學生係當時應屆的中五 additional maths 同埋 中七 pure maths 的學生
你斷唔可能叫佢地考完先翻黎拎
所以我地即時搵多幾間設計公司幫手處理呢單野
間間都話做唔切,最後我地搵到一間話做得切
就開天殺價,果次出的書之成本,每本都係正常成本的十倍
但無辦法啦,我地應承左同學會送
(如果賣的話,我地一定會放棄,因為真係蝕大本)

我地照做,而肯俾錢都不等如佢地會幫你趕
最後阿珊要不停上佢公司開埋部電腦幫手一齊做
先啱啱好出到貨
果次的經驗令我地對 designer 同 design 公司有一個幾差的印象
痛定思痛,我地唔想再貼錢求人
我地自己走去學,我地先去一間學設計的學校上堂
唔開名免得好似同人宣傳,
我地上左共24小時的課程 (當然分開幾日上)
學左 photoshop, AI, indesign, flash 少少的入門
之後我地裝左個正版的軟件,幾千銀
講正版唔係想話自己正義,而係好多功能只有正版做到
所以裝左個正版
之後自己試下學到的技術
我同阿珊兩個去學,對於過目不忘的阿珊與過目即忘的我
我好似除開著個 program 外已經唔知可以有咩作為
阿珊一路試一路試,期間我地都用過其他 designer 
佢地主要只係幫我地畫公仔
即係而家天書咪見到 herman 有唔同動作果D
之後就由阿珊慢慢砌
我地第一轉係砌一批 A5 size 的全彩天書仔
送俾第一屆的 DSE 學生
內容較少,因為 A5 版面細而且最後總頁數無而家大書咁多
但已經夠我同阿珊做到嘔
我負責出題目及內容而阿珊就做 design 砌本野出黎
當時我地真係夠膽識
未做就應承會送,
終於個個月追個期追到好多時通頂幾晚先攪得掂
好得意,你愈趕,上天就會同你開玩笑
例如你會遇到紅假令你要更早出稿先印得切
呢個遊戲都玩左幾次
但上天都好好,最後每次都俾我地趕到
做到第一批細書後
我地想將細書的內容結合我地堂上教的技巧、demo、專欄
做出一批 A4 size 的全彩天書出黎
諗呢個念頭只需3秒,換黎的係一整年的生死時速 again
就係咁,阿珊就接近全職做左 designer 做左 24 個月
當然,第一批的天書係有多少 bugs
所以再之後第二批時,阿 shan 又要再做後期修改的工作
一直到而家呢批書
有好多同學問我,我地的天書會否 update
其實每次賣曬果批貨再印時都會有不同程度的 update
而 update 亦會免費 send 翻俾果年買左的同學
呢個過程我地會不斷咁做
而阿珊呢個 designer 的工作亦會不斷
整個過程教識左我地一樣野
求人不如求己
我地的天書如果全部外判要幾多錢?
有行內人做過類似的配套,自稱千萬打造
可能佢俾人搵笨
但係全部外判千幾頁彩色設計相信都要近百萬。


Herman Yeung


連結 Link:   好書 ‧ 靴推介

連結 Link:   Herman Yeung Blog 主目錄

沒有留言:

最新文章

DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列

  Question and Suggested Solution (早、午、晚、宵夜餐) ( $79.90) Question Only (Free): DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (早餐) DSE Physics 臨考前 吃到飽 系列 (午餐) DSE Ph...